Cum să alegi corect numele de domeniu?

[mashshare]

Alegerea unui nume de domeniu potrivit pentru site-ul tău poate fi la fel de importantă precum promovarea online. Dacă numele domeniului este greu de memorat sau dificil de tastat, este puțin probabil ca prea mulți vizitatori să ajungă pe site.

În ultimii ani, a devenit din ce în ce mai greu să găsești nume de domenii care sunt relevante atât pentru un anumit domeniu de activitate, cât și specific companiei. Cu toate acestea, este important să nu cumperi nume de domenii sau extensii ale acestora nepopulare.

Poate fi riscant să cumperi un domeniu cu sufixul ”.net” dacă ”.ro” este luat deja de către altcineva și majoritatea oamenilor sunt tentați să tasteze instinctiv .ro, astfel să ajungă pe un site greșit – poate chiar al concurenței tale. Extensia ”.org” poate fi folosită dacă este vorba despre o asociație sau o organizație non-profit, astfel nu e recomandat pentru activități comerciale sau bloguri.

Noile extensii TLD (Top Domain Level) lansate de ICANN

În 2013, ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) a lansat TLD-uri noi, în speranța că vor oferi mai multe opțiuni utilizatorilor. Acestea includ noi terminații specifice diverselor domenii de activitate, cum ar fi ”.dentist” sau ”.ingineer”.

Deși acești termeni oferă unicitate și par mai atractivi, mulți utilizatori pot să fie confuzi și să recurgă tot la tradiționalele extensii ”.ro”, ”.eu” sau ”.com”.

Cum să găsești cea mai bună denumire de domeniu pentru afacerea ta?

  1. Un nume de domeniu bun este relativ scurt. Un nume scurt, dacă poți găsi, este important din mai multe motive. Este mai ușor să îl integrezi în logo, poți creea un brand mai bun, este recunoscut cu ușurință și poate fi mai greu de confundat sau să fie scris greșit. Unele companii au nume de domenii chiar și cu 50 de caractere deoarece au ales să menționeze numele întreg al companiei lor. Acest lucru nu este recomandat. Numele lungi de obicei nu încap în formulare, forme grafice, afișe, panouri sau chiar în reclamele Google care permit un număr limitat de caractere. Păstrează denumirile cât mai scurte posibil.
  2. Un nume de domeniu bun trebuie să fie ușor de memorat. Îți amintești ușor nume generice, cum ar fi Arta.ro, Gradina.ro, dar de asemenea îți poți aminti ușor numele unice cum ar fi Amazon.com, Google.com și Emblematic.ro. Combinarea cuvintelor poate fi amuzantă, dar și foarte productivă. Pronunță cu voce tare numele potențialului tău domeniu pentru a asculta sunetele sale, să vezi dacă nu cumva ți se înnoadă limba în gură în încercarea de a-l pronunța. Oricare ar fi numele pe care îl alegi, acesta ar trebui să rămână în minte.
  3. Un nume de domeniu bun nu se confundă cu altele. Din disperarea de a găsi un nume bun, unii iau un nume deja existent, cu renume și mai adaugă o literă sau o cratimă. Problema este confuzia care se produce. Legea privind mărcile înregistrate este făcută de așa natură încât să prevină confuzia consumatorilor. Un alt factor de luat în calcul este modul în care va trebui să spui numele site-ului tău la telefon. Dacă de fiecare dată va trebui să spui ”se scrie numele-tau-de-domeniu.ro” vei dori în curând să fi renunțat de la bun început la cratime. Cel mai bine e să găsești un nume care nu poate fi confundat.
  4. Un nume de domeniu bun este greu să îl greșești. Cu cât este mai lung și mai complex numele domeniului tău, cu atât va fi mai greu pentru clienți să îl scrie corect. Tastarea unui nume prea lung poate cauza pierderea a numeroase contracte de afaceri. La prețurile destul de mici ale domeniilor îți poți permite să cumperi mai multe domenii cu nume asemănător, astfel direcționezi traficul spre site-ul de bază și totodată descurajezi braconierii să cumpere domeniile cu nume asemănătoare afacerii tale. Braconierii de domenii pot fi scoși din schemă și pe cale juridică, prin procese, dacă ai marca protejată.
  5. Un nume de domeniu bun se referă la numele afacerii tale sau la serviciul/produsul de bază pe care îl oferi. Cel mai bine ar fi dacă numele domeniului tău poate fi ghicit din numele companiei. Cu toate acestea, nu renunța în căutarea unui nume potrivit de domeniu chiar dacă nu găsești un domeniu pentru numele exact al afacerii tale.
  6. Un nume de domeniu bun trebuie să transmită siguranță, încredere publicului țintă. Domeniul principal ar trebui să fie cel pe care oamenii se așteaptă să fie. În România, cel mai recomandat este ca extensia să fie .ro, în Franța ar trebui .fr. De asemenea este potrivită și extensia .eu care indică apartenența la Uniunea Europeană. Dacă publicul tău țintă este internațional, atunci variantele .com și .eu sunt cele mai bune.

Numele domeniilor pentru afacerile locale

Pentru o afacere locală adăugarea zonei, regiunii în numele unui domeniu web poate fi o excelentă cale de a se remarca în fața potențialilor clienți. Adăugarea numelui orașului/județului în numele domeniului tău poate de asemena să influențeze pozitiv clasamentul site-ului tău în căutările din motoarele de căutare.

Dacă ai un site cu denumirea, de exemplu, avocatcluj.ro poate fi util atunci când oamenii caută cuvinte cheie în Google cum ar fi ”Avocati in Cluj”. Această denumire marchează clar că afacerea ta este una locală. Dacă desfășori activitatea în mai multe orașe și ai câte un site pentru fiecare oraș, folosind aceeași abordare vei reuși să diferențiezi un site de altul.

Cum să verifici dacă un domeniu este disponibil și poate fi cumpărat?

În acest caz nu te baza pe motoarele de căutare. Atunci când începi o căutare de nume de domeniu nu este recomandat să le tastezi pe Google pentru a vedea ce site-uri apar în rezultate. Chiar dacă un site nu apare în rezultatele căutării pe Google asta nu înseamnă că acel domeniu este disponibil. Un domeniu poate fi cumpărat, dar nu trebuie neapărat să existe un site creeat pentru a fi indexat în Google. Pentru a verifica disponibilitatea unui domeniu poți încerca mai multe variante de nume mai jos:
[wpdomainchecker]
(Ex: domeniultau.ro)

Numele companiei mele se regăsește în domeniul web al altcuiva

Presupunem că ai început demersurile de înregistrare a domeniului web pentru afacerea ta, dar descoperi că altcineva a cumpărat înaintea ta numele afacerii tale. În această situație este posibil să revendici drepturile asupra domeniului respectiv.

Politicile ICANN, legea privind protecția consumatorilor și cea privind protecția proprietății intelectuale pot fi de partea ta. Acestea protejează afacerile de persoanele care încearcă să cumpere și să țină captive nume de domenii pentru a face profit din revânzarea acestora. Pentru a avea succes în acest demers și de a intra în posesia domeniului pe care îl dorești trebuie să fii proprietarul mărcii comerciale și să dovedești următoarele:

  • registrantul domeniului a avut intenții malițioase pentru a profita de marcă
  • marca înregistrată a fost unică și cunoscută la momentul în care numele de domeniu a fost înregistrat prima dată
  • domeniul este identic sau similar cu marca înregistrată
  • marca se califică pentru protecție în temeiul legislației în vigoare la nivel național, european și/sau internațional.

Numele domeniului tău web este brandul afacerii tale

Nu uita că numele domeniului tău devine în mod automat brand-ul afacerii tale, indiferent dacă asta intenționezi sau nu. Va afecta pentru totdeauna modul în care va fi perceput business-ul tău. Dacă nu ești hotărât în privința numelui pentru domeniul tău, te puntem consilia în această privință și înregistrăm gratuit pentru tine domeniul web cel mai reprezentativ afacerii tale. Pentru a avea o protecție completă a brandului tău, ne ocupăm și cu înregistrarea mărcii tale la nivel național, european și/sau internațional.

Un nume de domeniu potrivit poate să contribuie la o lansare sau revitalizare de succes a afacerii tale.

Dacă ți-a plăcut acest articol, abonează-te la Newsletter-ul Emblematic pentru a te anunța pe email când mai publicăm și alte articole la fel de interesante și de utile.

[mashshare]

TOP