Cum poți crește reputația companiei tale în mediul online?

[mashshare]

Prin ce modalități poți crește reputația ta online astfel încat să câștigi mai ușor încrederea potențialilor clienți? Este o întrebare pe care cred că ți-ai pus-o cu siguranță cel puțin o dată.

Ei bine, gestionarea reputației online este extrem de importantă pentru proprietarii de afaceri mici, pentru că reputația lor este imposibil de distins de marca lor. În urma colaborarii cu mai mulți proprietari de afaceri mici am dezvoltat șapte moduri prin care companiile pot construi și susține reputația lor.

  1. Folosește Transparența în avantajul tău

„Am descoperit că afacerile cu cele mai bune review-uri nu se tem de slăbiciunile lor – își scot în evidență slăbiciunile, chiar folosindu-le ca tactici de marketing.

„Să spunem că deții un magazin mic, iar tu faci tot posibilul pentru a livra comenzile la timp, însă uneori durează mai mult. De exemplu poți cere clienților in avans să te scuze pentru posibilele întârzieri. Astfel, atunci când livrezi comanda la timp, clienții vor fi plăcut surprinși.

„Din experiență, transparența poate genera clienți mai indulgenți, loiali și care probabil vor scrie comentarii pozitive.”

  1. Începe prin a-ți dezvolta reputația acum

Comentariile negative nu reprezintă o sentință la moarte pentru brandul sau compania ta. Însă cu cât ești mai pregătit, cu atât îți pot cauza mai puține daune.

Decât să aștepți ca un comentariu negativ să apară și apoi să faci tot posibilul să repari răul, mai bine procedezi precum business-urile profesioniste care solicită și dezvoltă pagini cu testimoniale imediat ce își lansează site-ul. Pe o pagină de testimoniale poate să fie publicată povestea business-ului prin texte, fotografii, video-uri și solicitare de feedback.

  1. Cere feedback

Uneori companiile încep prin a aduna un anumit număr de testimoniale pentru a-și seta vizibilitatea online a acestora, apoi se opresc considerând că au punctat acest aspect și pot trece la un alt nivel. Pe termen lung această abordare nu va fi suficientă pentru a-ți dezvolta reputația online și relații cu clienții.

Prin simplul fapt că ceri clienților feedback demonstrează că îți pasă de ei și poate genera loialitate. Asculți atât fanii cât și criticii, doar astfel poți obține cunoștințele necesare pentru a-ți dezvolta compania și a face față concurenței.

  1. Dezvoltă avocați ai brandului

Clienții fericiți reprezintă o resursă semnificativă pentru toate afacerile. Un comentariu pozitiv poate fi citit de mii de potențiali clienți și poate aduce  în mod semnificativ mai multe beneficii afacerii tale. Un număr mare de comentarii câștigă încrederea potențialilor clienți și îmbunătățesc ratele de conversie.

Ce reprezintă conversia și rata de conversie? Acțiunea efectuată de un client pe care ai definit-o drept valoroasă poartă numele de conversie. Iată cum se calculează rata de conversie: împarte numărul vizitatorilor paginii tale web care au făcut ce ai dorit să facă la numărul total de vizitatori. Rata de conversie este o masură a abilității tale de a-i convinge pe vizitatori să facă ceea ce dorești, ceea ce urmărești (ex. cumpărarea produsului tău).

De asemenea, încurajează-ți cei mai buni clienți să atragă interesul potențialilor și existenților clienți prin intermediul comentariilor – ei pot fi cei mai buni agenți de vânzare ai companiei tale.

  1. Răspunde la fiecare comentariu

Îți sugerez să mulțumești public fiecărui comentariu, indiferent de cum ți-a evaluat afacerea. Astfel demonstrezi potențilalilor și existenților clienți că îți pasă și nu va arăta că încerci să controlezi răul făcut răspunzând doar la comentariile negative.

  1. Adresează-te cu profesionalism comentariilor negative

Chiar și cu un client irațional, un răspuns potrivit poate preveni răul cauzat reputației și imbunătății imaginea afacerii tale. Răspunde personal unui comentariu negativ și poți schimba opinia clientului. nu doar remedia situația. Un răspuns public, politicos și bine gândit la adresa unui comentariu negativ, adesea are ca rezultat o a doua șansă din partea unui client.

Dacă ești de părere că poți ajuta un client nemulțumit trimite-i un mesaj în plus în privat cu soluția oferită. Odată ce îngrijorarea lui a fost satisfăcută, il poți ruga politicos să revină asupra comentariului negativ.

Amintește-ți că un potențial client va citi răspunsul tău public și va vedea profesionalismul și dedicarea ta în a oferi cele mai bune experiențe chiar și atunci când nu reușești să ajungi la o soluție.

  1. Ai grijă să nu cazi în capcana de a plăti pentru cosmetizarea comentariilor

Pentru deținătorii de mici afaceri, elementele de bază pentru gestionarea reputației online ar trebui să fie gratuite – fie că este vorba de colectarea comentariilor, răspunsul la acestea, SEO-optimizare.

Evită serviciile care solicită bani pentru ștergerea comentariilor sau alte căi de gestionare a reputației online. Altfel, vei fi păcălit să plătești sume mari, iar dacă se va afla, vei pierde încrederea clienților. Acest serviciu nu este aliniat cu succesul afacerii tale.

 

A rămâne conectat în mod direct cu clienții demonstrează că îți pasă de experiența lor.
Prioritizează-ți relația cu clienții pentru a avea o reputație online emblematică.


Un website foarte bine gândit și realizat, precum și o promovare pe măsură reprezintă secretele unei afaceri emblematice de succes.
Dacă ai nevoie de ajutor pentru promovarea afacerii tale, scrie-ne și îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Spor la idei emblematice! Dacă ți-a plăcut acest articol, abonează-te la Newsletter-ul Emblematic pentru a te anunța pe email când mai publicăm și alte articole la fel de interesante și de utile.

[mashshare]

TOP