Cum poți atrage mai mulți clienți de pe internet

[mashshare]

Ce vei afla în acest articol:

  • Care este diferența între Publicitate online și Social media
  • Ce să alegi dintre cele două astfel încât să nu arunci banii pe fereastră
  • Care sunt cele mai importante canale de publicitate online pe care să te concentrezi prima oară
  • Care este diferența dintre Google și Facebook atunci când vrei să faci publicitate online
  • Ce să faci ca să-ți fidelizezi clienții și potențialii clienți pe Social Media

În ce ar trebui să investești mai întâi? În publicitate sau social media? Ei bine, depinde în ce stadiu este compania ta. Este la început sau este deja formată?

Dacă business-ul tău este încă la început, nu are rost să investești încă în social media pentru că încă nu ai clienți care să te urmărească și să reacționeze la mesajele tale de pe Facebook și alte rețele sociale. De aceea este recomandat ca la început să investești în publicitate online, să atragi mai mulți clienți care să cumpere de la tine, pe care, ulterior, să-i convertești pe social media și să îi ții aproape de businessul tău.

Dacă ai un business deja format atunci te va ajuta social media pentru că vei putea să îți loializezi clienții existenți.

În acest articol îți vom arăta cum să atragi clienți noi folosind publicitatea online și cum să îi fidelizezi prin social media.

Dacă vrei să cumperi publicitate online ai două opțiuni de bază: Facebook și Google. Înainte să cumperi publicitate ține cont de următoarea diferență importantă dintre cele două canale de promovare.

Pe Google oamenii caută produsele și serviciile pe care ei sunt interesați să le cumpere (ex. haine, mașini, bijuterii etc.). Potențialii tăi clienți sunt chiar interesați de ceea ce vor să cumpere atunci când ei caută pe Google. De aceea este foarte important să investești în Google AdWords în acel program de publicitate online care te ajută să fi cu anunțurile tale primul în rezultatele la căutări. Acest tip de reclamă se numește PULL ADVERTISING, adică oamenii sunt interesați și tu îi atragi către businessul tău atunci când ei caută și deja vor să cumpere.

În schimb, dacă produsul tău este, spre exemplu, ”Training cum să ai o relație fericită și plină de armonie” probabil că încă oamenii nu știu încă despre ce este vorba și nu vor căuta acest lucru pe Google. Din acest motiv trebuie să îi cauți tu cu mesajele tale pe Facebook, YouTube sau pe alte site-uri unde ei navighează și s-ar putea să îi prinzi exact pe potențialii tăi clienți. Poți face mai multe tipuri de reclame pe Facebook prin care să fii sigur că ele ajung la cine trebuie. În Facebook ai foarte multe modalități de targetare prin care poți să ajungi exact la persoanele potrivite încât ele să intre pe site-ul tău și să cumpere.

La fel poți face reclamă pe bloguri, pe site-uri de știri sau divertisment (ex. YouTube). Poate vei zice că pe mulți dintre noi ne enervează atunci când apar reclame pe video și abia așteptăm să trecem peste reclamă să putem vedea video-ul dorit. De ce să fac o astfel de promovare? Acest tip de reclamă este greșit pentru că este prost targetat.  Spre exemplu, dacă ești iubitor de cărți SF și în timp ce vrei să te uiți la un video interesant îți apare o reclamă la o bere, probabil te vei enerva. În schimb dacă vei vedea o reclamă care îți va spune Reduceri la cărți Science Fiction dintr-un magazin online, cu siguranță nu te va deranja acea reclamă și chiar vei vrea să o urmărești până la capăt. Acest tip de reclamă pe YouTube, Facebook sau alte site-uri se numește reclamă de tip PUSH ADVERTISING. Prin acest tip de reclamă împingi mesajul către consumator dacă el nu este interesat să facă primul pas.

Pe scurt, privind publicitatea online, ca regulă generală este important să înțelegi următoarele:

  • cum se informează clienții tăi online;
  • pe ce site-uri intră ei;
  • sa faci publicitate acolo unde ei își petrec cel mai mult timp.

Pe lângă a face tu publicitate pe Facebook, YouTube sau alte site-uri mai există un alt tip de reclamă pe care o pot face alții pentru business-ul tău, respectiv ei îți fac reclamă și tu îi plătești doar cu un comision. Acest tip de reclamă se numește MARKETING AFILIAT.  Ei sunt afiliații tăi și îți fac reclamă ”gratuit”, doar în schimbul unui comision.

Deci, în ce investim până la urmă? În publicitate sau social media?

Ei bine, dacă ai deja un business existent cu clienți care cumpără de la tine este important să fii prezent și pe social media. Principalul canal recomandat în acest moment este Facebook. Are peste 8 milioane de utilizatori activi în România, deci cu siguranță găsești și potențialii tăi clienți pe acest canal. Desigur, dacă te adresezi pe o piață internațională, probabil potențialii tăi clienți sunt activi și pe Twitter, LinkedIn, Google+ sau alte rețele sociale. Nu îți recomandăm un singur canal. E import să știi unde sunt prezenți clienții tăi și să fii și tu acolo cu ei. Să fii prezent pe acele rețele sociale unde ei se informează și să le dai mesajele potrivite.

Încearcă să nu faci doar reclamă. Chiar dacă încă nu ai fani pe Google+ îți recomandăm să îți faci un cont alături de Facebook pe această rețea pentru că este integrată foarte bine cu rezultatele în căutări la Google și vei vedea o scurtă prezentare a companiei tale în rezultatele la căutări și, de asemenea, este integrat foarte bine cu Google Maps, respectiv îți poți pune compania ta pe hărțile Google.

Pe rețelele sociale este important să vorbești pe limba clienților tăi, respectiv să nu faci doar reclamă. De aceea e recomandat să îți faci un calendar de postări în care să zicem ca 50% vorbești despre produsele, campaniile tale de marketing, secrete utile din domeniu, iar 50% să vorbești despre lucruri pe care le ai în comun cu clienții tăi. Spre exemplu, dacă vinzi aparate foto în 50% din timpul tău să vorbești despre peisaje, locuri în care să faci fotografii, despre secrete ale meseriei de fotograf, de genul cum să faci fotografii din cele mai bune unghiuri și alte lucruri pe care le ai în comun cu potențialii tăi clienți, iar în 50% din postări să vorbești despre produsele și serviciile tale, despre campaniile de marketing, despre evenimentele la care ai mai participat, despre discursuri ale directorului general. Acest lucru te poziționează ca expert  și care spun despre voi, despre ceea ce faceți. De multe ori, ai putea să fii surprins, clienții tăi chiar se așteaptă să afle mai multe despre produsele și serviciile tale. Așadar, pune în balans lucrurile care interesează pe potențialii tăi clienți și lucrurile care te interesează pe tine să le vinzi. Fă-ți acel calendar să fie cât mai echilibrat.

Acum poate te întrebi dacă ai deja publicitate online și convertești vizitatorii în clienți, de ce să mai investești în social media?

Ei bine, foarte multă lume nu este pregătită să cumpere din prima. Intră pe site-ul tău și pleacă fără să cumpere. Procesul de cumpărare al clientului nu este atât de simplu ca și cum ar fi suficient să vadă o reclamă și apoi să cumpere imediat. Poate dacă vorbim despre produse ieftine se mai întâmplă să cumpere imediat, dar în general, un client se informează din mai multe surse. Ține minte când ai cumpărat tu ultimul telefon mobil. Cu siguranță nu ai dat doar un click pe un banner și ai cumpărat imediat. Ci te-ai dus pe rețelele sociale, ți-ai întrebat prietenii, poate ai intrat pe pagina de Facebook a companiei, poate ai comparat mai multe oferte, poate ai comparat mai multe review-uri despre produs, practic te-ai informat din mai multe surse. De aceea este important să ai și o prezență pe rețelele sociale, pe lângă partea de publicitate online.

Pentru că poți ține legătura cu potențialii tăi clienți pe termen lung, ca într-un final ei să cumpere. S-ar putea să intre pe site-ul tău, ulterior să vină pe Facebook să citească articole interesante și într-un final, atunci când el se va gândi la produse și servicii pe care tu le oferi să vină în primul rând la tine pentru că ați ținut legătura pe social media.

Să recapitulăm:

Dacă ai o companie la început, în primul rând este important să investești în publicitate online pentru a atrage clienți pe care, ulterior, să îi transformi în fani pe social media.

Dacă ai deja o companie formată este foarte important să ai canale de social media pe care să loializezi clienții existenți. Bineînțeles că și ca o companie la început este important să îți faci prezența pe rețelele sociale chiar dacă nu îți petreci foarte mult timp acolo. S-ar putea totuși să existe potențiali clienți care să te caute și pe rețelele sociale chiar dacă ei încă nu cumpără de la tine din prima din publicitate.

Așadar, folosește Google Adwords, Facebook Advertising, YouTube Advertising sau reclamă pe alte site-uri, dar investește timp și pe rețelele sociale, precum Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter sau acolo unde clienții tăi sunt activi în online.

Dacă ți se pare un proces de marketing prea complex și consumator de timp pentru a te ocupa personal de acesta, e bine să știi că îți putem fi alături și de această dată prin serviciile de promovare pe care le oferim, mai exact promovare pe Facebook și campanii de promovare pe Google.

Îți dorim să fii în continuare inspirat(ă) și să iei decizii emblematice pentru tine și business-ul tău. Dacă ți-a plăcut acest articol, abonează-te la Newsletter-ul Emblematic pentru a te anunța pe email când mai publicăm și alte articole la fel de interesante și de utile.

[mashshare]

ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER PENTRU MAI MULTĂ INSPIRAȚIE ȘI SUCCES ÎN ACTIVITATEA TA!

Săptămânal vei primi pe adresa ta de email noutăți din domeniile tehnologie, business și IT.
TOP