9 lucruri de făcut înainte de a solicita realizarea unui site web

[mashshare]

Este destul de interesant momentul când te hotărăști că vrei un website sau să îi schimbi aspectul site-ului pe care îl ai deja.

Doar gândindu-te la noua imagine a brand-ului tău sau imaginându-ți business-ul cum funcționează este suficient pentru a simți că iei foc de nerăbdare și vrei să treci imediat la acțiune. Doar nu degeaba orice business, în ziua de azi, pentru a fi vizibil și prezentabil are nevoie de un website.

Din păcate, entuziasmul de a construi repede noul tău website și dorința de a vedea produsul final te pot face să sari peste anumite etape, să o iei pe scurtătură și să grăbești procesul de realizare al acestuia.

Dar când construiești un website, de multe ori este mai bine să o iei mai ușurel, să faci un plan și să stabilești clar ce vrei, doar astfel vei primi cel mai bun produs final. Asta înseamnă să te pregătești înainte de a vorbi cu un webdesigner și să parcurgi următoarele etape:

1. Adună toate informațiile importante despre afacerea ta

Persoana sau echipa care se ocupă de realizarea site-ului tău va fi mult mai eficientă și eficace dacă ai posibilitatea să îi oferi toate informațiile importante despre afacerea ta de la începutul proiectului.

Munca făcută în avans va salva atât timpul tău, cât și pe cel al firmei de webdesign (time is money), astfel nu vei mai fi nevoit să te întorci și să adaugi lucruri sau să pierzi timp corespondând despre lipsa de informații.

Deci, colectează și organizează informațiile site-ului tău înainte de a începe. Apoi trimite toată informația sub forma unui singur pachet (email) companiei care îți realizează site-ul. În cazul în care ai fișiere voluminoase de trimis (imagini, clipuri video) le încarci pe WeTransfer, Dropbox sau Google Drive și trimiți link-ul de unde pot fi descărcate.

Dacă dorești un redesign a unui site mai vechi, informează webdesigner-ul care pagini și informații dorești să fie păstrate, iar dacă dorești creearea unui website nou trebuie să pui la dispoziție următoarele:

  • o listă cu numele paginilor (ex. Home, Despre noi, Servicii, Blog, Contact etc.)
  • o listă a serviciilor tale cu explicații și beneficii ale fiecărui serviciu
  • informații despre produse cum ar fi imagini, descriere și preț
  • misiunea afacerii tale
  • materiale de educare a consumatorilor (orice broșuri existente sau materiale de vânzări)
  • informații generale de contact (adresa fizică, adresă de email. număr de telefon, fax etc.)

Este de asemenea o idee bună să informezi webdesigner-ul care informație este cea mai importantă pentru a fi sigur că va fi evidențiată în pagina web.

2. Creează un Logo pentru afacerea ta in formate variate

Dacă webdesignerul tău nu se ocupă și de realizarea branding-ului afacerii tale și se rezumă strict la crearea site-ului, plătește un grafician să îl facă înainte de realizarea site-ului.

Având un logo reprezentativ pentru imaginea afacerii tale vei ajuta webdesignerul cu idei de stil și tematică pentru website-ul tău.

Este recomandat să ai logo-ul în mai multe dimensiuni și variante de culoare acceptate astfel încât webdesignerul va avea mai multe opțiuni de a aleage varianta cea mai potrivită.

Pune la dispoziție logo-ul în format PNG la o rezoluție mare și, dacă este posibil, în format vectorial (EPS, CDR sau AI). Fișierul vectorial este mult mai ușor editabil, astfel webdesignerul poate face mici modificări în cazul în care are nevoie pentru a se potrivi cu site-ul.

3. Realizează fotografii profesionale

Conținutul vizual este procesat de 60.000 de ori mai repede decât textul. Deci, bănuiesc că vrei ca site-ul tău să fie plin cu imagini de calitate, antrenante și care dau tonul brandului tău.

Webdesignerul poate folosi pentru site-ul tău stocuri de imagini generale existente pe internet, gratuit sau contracost, dar este mult mai bine să utilizeze fotografii personalizate, reprezentative afacerii tale.

Înainte de a investi într-un nou website, ia în considerare contractarea unui fotograf profesionist care să realizeze fotografii de calitate și cât mai reprezentative. Aceste fotografii sunt esențiale în website-ul tău deoarece acestea construiesc o legătură mai puternică și mult mai reală între afacerea ta și clienți.

În plus, vei avea posibilitatea să utilizezi imaginile mai târziu în materialele promoționale, precum și alte campanii de marketing.

4. Transmite clar ce îți place

Dacă aștepți să primești de la webdesigner un website care să îți placă, asigură-te că îi oferi o idee despre ceea ce îți place înainte ca acesta să înceapă să lucreze la site.

Uită-te la alte site-uri și notează ceea ce îți place. Utilizează capturi de ecran pentru a captura detalii, cum ar fi:

  • stilul fontului
  • culori
  • layout
  • design grafic
  • texturi
  • icon-uri/butoane
  • imagini

Un instrument cum e Awesome Screenshot îți permite să faci captură de ecran și să adaugi notițe/indicații chiar pe imagine.

5. Creează o listă cu nevoi unice pentru website

Informează webdesignerul din timp dacă ai nevoie de elemente speciale pe site, cum ar fi:

  • Secțiune de Blog – dacă planifici să ai un blog activ
  • Magazin de comerț electronic
  • Acces pe bază de membru – pentru comunități
  • Programator – pentru programarea întâlnirilor online
  • Calendar – pentru listarea evenimentelor
  • Pagină a echipei
  • E-mail Opt In – pentru colectarea potențialilor clienți
  • Pagină specială de promovare – pentru promovarea unui anumit produs sau serviciu

Informează webdesignerul despre orice altceva care nu este standard pe un site. Este mai bine să oferi explicații și informații suplimentare decât să nu le oferi și să primești un website care va fi sub așteptările tale.

6. Stabilește oferta principală sau magnetul de colectare a potențialilor clienți

Fiecare site ar trebui să aibă cel puțin o ofertă principală sau o modalitate de capturare a datelor de contact (email, telefon, etc.) ale potențialilor clienți.

Decide care sunt acestea înainte de a se începe construcția site-ului, astfel webdesignerul știe ce anume să evidențieze pe site-ul tău.

Dacă ai deja un magnet de capturare a potențialilor clienți atunci e simplu. În caz contrar, creează unul înainte de a începe munca efectivă la site. Mai jos îți ofer câteva idei pentru a realiza acel magnet care să atragă cât mai mulți clienți:

  • Reducere la un produs
  • Produse gratuite sau cupoane
  • Înregistrarea pe site pentru un curs online
  • Înscrierea pentru un webminar
  • Înscrierea pentru newsletter
  • Descărcarea unui eBook gratuit
  • Oferirea unei consultații gratuite

Dacă nu ești încă sigur care magnet sau ofertă va funcționa în cazul tău, vezi și alte 19 idei oferite de GetResponse.

7. Setează un plan de administrare a potențialilor clienți pe care i-ai atras

Presupunem că site-ul este gata, iar magnetul de atragere a potențialilor clienți a început să funcționeze. Asigură-te că știi ce vei face apoi cu ei.

  1. Alege și setează un CRM (sistem de management al relației cu clienții) sau un furnizor de e-mail marketing (ex. MailChimp, Aweber etc.) care îți permit să trimiți mesaje într-un mod automat și planificat către potențialii tăi clienți.
  2. De asemenea, asigură-te că ai ceva conținut care va fi livrat automat noilor tăi prospecți, imediat după ce aceștia s-au înregistrat/abonat pe site-ul tău.
  3. Creează un canal de vânzare prin care hrănești potențialii clienți cu informații valoroase pentru a-i încuraja să devină clienții tăi. Aceste informații de interes pentru publicul tău pot fi publicate chiar pe blogul site-ului, dar despre asta vorbim puțin mai jos. Ideea este că e important să rămâi mereu proaspăt în mintea potențialilor tăi clienți.

Prin urmare, dacă ai acest plan făcut din timp, va fi o garanție că nu îți vei pierde elanul încă de la început.

8. Creează un plan pentru blogul tău

Dacă ai solicitat și un blog pentru site-ul tău, de altfel recomandat pentru o poziționare mai bună în căutările pe Google, începe să îl planifici înainte de a fi gata site-ul. E bine să ai pregătite câteva articole pentru a fi publicate.

Creează repede un plan de acțiune adresându-ți următoarele întrebări și apoi creează un calendar editorial bazat pe răspunsurile tale:

  • Care va fi programul tău?
  • Câte articole vei publica săptămânal/lunar?
  • Cine va scrie aceste articole?
  • Când vor fi publicate articolele?
  • Ce subiecte vrei să abordezi?
  • Care va fi apelul la acțiune (call to action) la sfârșitul fiecărui articol?

Poți angaja pe cineva care să gestioneze blogul tău în totalitate sau să finalizeze doar anumite sarcini individuale. Așa că, mai parcurge din nou lista și decide ce vei face tu și ce externalizezi. Întreabă pe cei care se ocupă cu realizarea site-ului tău dacă te pot ajuta cu crearea de conținut sau dacă îți pot recomanda pe cineva.

9. Imaginează-ți viitorul

La începutul procesului asigură-te că ai idee despre ce se va întâmpla la sfarșitul procesului.

Parcurge următoarele întrebări cu webdesignerul tău astfel încât să ai certitudinea că vei fi pregătit pentru momentul când va fi finalizat site-ul.

  • Cine va administra conținutul de pe site?
  • Cine va gestiona găzduirea site-ului?
  • Cine se va ocupa de mentenanța site-ului pe viitor?
  • Cine va face mici modificări la site atunci când vor fi necesare?
  • Webdesignerul tău va face actualizări ale site-ului atunci când vei avea nevoie, pe baza unei înțelegeri prealabile?
  • Ai nevoie de instruire pentru a gestiona site-ul pe cont propriu?

Lansarea sau reproiectarea unui website este incitantă. Este șansa ta de a reinventa brandul tău, să îți crești vizibilitatea și de a începe să atragi din ce în ce mai mulți clienți.

Astfel, este foarte ușor să îți dorești și să vezi proiectul tău realizat cât mai curând posibil. Dar nu lăsa această urgență să te impingă prea tare. Amintește-ți că acesta este un nou nivel, iar pentru a urca la următorul nivel ai nevoie de timp și bani. Așa că, acordă-ți suficient timp pentru a urma pașii de mai sus, doar astfel vei obține website-ul pe care tu și business-ul tău îl meritați.

Ești gata pentru a începe realizarea site-ului tău? Îţi oferim cea mai bună ofertă existentă pe piaţă cu numeroase beneficii incluse. Vezi oferta noastră de webdesign.

Dacă ți-a plăcut acest articol, abonează-te la Newsletter-ul Emblematic pentru a te anunța pe email când mai publicăm și alte articole la fel de interesante și de utile.

[mashshare]

TOP