7 modalități creative de a obține mai mulți vizitatori din Social Media pe site-ul tău

[mashshare]

Poate faci deja totul pentru a obține mai mult trafic pentru site-ul tău. Trimiți email-uri abonaților tăi. Postezi constant pe Facebook.
Întrebarea este cum atragi atenția audienței printre atât de multe informații care se postează pe Facebook în mod continuu?
Aici găsești șapte modalități creative de a atrage atenția și a direcționa trafic de pe Facebook către site-ul tău.

1. Variază conținutul mesajelor tale

Când distribui conținut de pe site-ul tău în mod regulat, este foarte ușor să deprinzi un obicei de a scrie mesajele în același mod.

Joacă-te cu mesajele în moduri cât mai diferite și observă cum reacționează audiența.

Poți experimenta prin utilizarea de mesaje simple, directe care lasă cititorul să își dorească să afle mai multe despre mesajul introductiv postat sau poți oferi mesaje puțin mai detaliate pentru a sublinia ceea ce este de reținut din conținutul articolului.

Monitorizează statisticile și vezi care tipuri de postări pe Facebook obțin cele mai multe interacțiuni și click-uri, apoi adoptă acest stil pentru majoritatea postărilor pe care le vei face.

Pe lângă postarea de articole de pe site-ul tău este recomandat să postezi și fotografii, dar personalizate cu brand-ul tău.

2. Folosește diferite tipuri de întrebări

O tactică des utilizată este de a adresa întrebări audienței. Dar ce fel de întrebări ar trebui adresate? Există numeroase moduri de a întreba astfel încât să atragi atenția audienței.

Iată câteva exemple:

  • Întreabă cititorii tăi să se gândească ce ar face dacă ar fi ei în situația dată.
    a
  • O altă întrebare care are scopul de a promova un articol de pe site-ul tău este de tip metaforic, ipotetic. Aceasta aplică noi conotații asupra conținutului de pe site, astfel permite cititorului să gândească într-un alt mod și să își dorească să citească articolul tău de pe site.
    b
  • O altă opțiune este de a implica publicul tău într-un sondaj de opinie. Solicită-le răspunsul la ceva anume pentru a le pune mintea la treabă, apoi oferă soluțiile în articolul de pe site pe care l-ai distribuit pe Facebook.
    c

3. Interacționează cu alte pagini pe Facebook

Așa cum interacționezi cu diverse pagini când folosești Facebook cu numele tău personal, la fel poți folosi Facebook-ul ca fiind pagina ta de business. Dacă dai click pe săgeata mică din colțul dreapta-sus a paginii de Facebook, vei vedea prima opțiune ”Use Facebook as:” și ți se enumeră paginile pe care le administrezi. Dacă selectezi o pagină, vei folosi Facebook ca fiind acea pagină.

Inițial, vei ajunge pe pagina ta de Facebook al cărei nume l-ai preluat, dar dacă dai click pe logo-ul Facebook din colțul stânga-sus, vei ajunge în pagina de Timeline a paginilor pe care le urmărești. Dacă nu urmărești încă vreo pagină, acum e timpul să o faci.

Cauți paginile pe care le urmăreai în mod normal cu numele tău personal și le dai Like. După aceea îți vor apărea postările lor în News Feed și astfel vei fi la curent cu cele mai recente postări ale lor. De asemenea poți da Like și lăsa comentarii sub numele paginii tale de business pe care o administrezi.

E recomandat să urmărești pagini de Facebook care au legătură cu site-ul tău/brand/produs/serviciu sau orice altceva care e relevant cu audiența ta. Sunt multe beneficii dacă faci asta. În primul rând te vei putea face vizibil în fața audienței respectivelor pagini. Dacă ai același tip de audiență cu cea a paginilor respecive e cu atât mai bine deoarece poți câștiga foarte ușor noi fani pentru pagina ta.

De asemenea, prin interacționarea cu alte pagini de Facebook, îți arăți spijinul pentru alte site-uri și afaceri. Acest lucru ajută la cultivarea de noi relații și crearea de posibile oportunități de parteneriat. Astfel este stimulată o potențială creștere dincolo de simpla socializare de pe Facebook.

Monitorizează pagina ta de Facebook (Facebook Insights) și ia în considerare derularea de promoții pentru noii fani. Realizează o nouă pagină pe site-ul tău dedicată noilor fani prin care le oferi un stimulent de a se abona la articolele tale (Newsletter).De exemplu, un astfel de stimulet poate fi reprezentat de un e-book gratuit pentru noii membri, astfel aceștia află mai multe despre tine. Promovează acest beneficiu și pe Facebook pentru a avea rezultate sporite.

4. Utilizează fragmente și citate

Aceasta este o modalitate foarte bună de a distribui un articol pe Facebook de mai multe ori și de a atrage vizitatori pe site-ul tău.

Dacă ai un text destul de mare, folosirea de citate și fragmente din respectivul articol creează interacțiune cu audiența ta, implicit la click-uri către site-ul tău.

Prin extragerea de fragmente din articolul tău poți diversifica mesajul articolului de pe site și astfel poți atinge oameni cu interese diverse.

5. Realizează recapitulări ale articolelor postate pe site-ul tău

O altă tehnică de a obține pârghii suplimentare pentru articolele tale este realizarea de articole recapitulative. De exemplu, la fiecare sfârșit de lună creezi un articol în care treci în revistă articolele publicate în luna respectivă, cu link-uri către acestea. Dacă ai prea multe articole, atunci poți face o segmentare a lor. Astfel poți realiza articole recapitulative pentru fiecare categorie (ex. ultimele articole din social media, SEO, marketing etc).

Articolele recapitulative au multe beneficii. În primul rând se creează o bază pentru oameni care obțin o imagine cuprinzătoare a celor mai recente știri pe un anumit subiect.

În continuare, acest tip de articol oferă o scuză excelentă de a direcționa publicul către articole anterioare.

La fel de bine articolele recapitulative le poți realiza sub forma de clipuri video. Aceasta este soluția perfectă pentru persoanele care nu au timp să citească, dar pot asculta în timp ce sunt ocupați cu altceva.

Poți realiza, de asemenea, o serie de clipuri video despre ceva și apoi să creezi un articol recapitulativ al acestor clipuri video, bineînțeles și cu integrarea lor în articol.

Cele mai bune moduri de a atrage oamenii spre site-ul tău în urma vizionării clipurilor video pe Facebook sunt:

  • Include un call-to-action la sfârșitul clipului, prin care inviți pe site pentru mai multe informații.
  • Elemente introductive (teasing) ale articolelor tale și încurajarea audienței să citească articolele pe site.
  • Transcrie clipurile video postate pe Facebook sub forma unor articole, de data aceasta pe site-ul tău, astfel prezinți informația în maniere diferite pentru o mai bună asimilare a informației.

6. Optimizează articolele pentru SEO

Știai că ceea ce postezi pe Facebook poate apărea în rezultatele căutării pe Google? O altă strategie utilă pentru a câștiga trafic suplimentar de la postările tale de pe Facebook este de a optimiza conținutul acestora pentru căutările care se fac pe Google.

Trebuie ca ceea ce postezi pe Facebook să conțină termenii principali după care dorești să fie găsită postarea ta. În acest fel, ceea ce ai postat pe Facebook va apărea în rezultatele afișate pe Google pentru diverse cuvinte cheie pe care le conține și astfel aduce trafic atât pentru pagina ta de Facebook, cât și pentru articolul de pe site-ul tău.

Secretul este ca aceste cuvinte cheie trebuie injectate în postarea ta pe Facebook într-un mod cât mai natural. Găsește acea cale de mijloc de a avea text optimizat atât pentu cititori, cât și pentru motoarele de căutare.

7. Obține avantajul postărilor promovate

Promovarea postărilor este o formă de publicitate cu plată oferită de Facebook care îți permite să promovezi o anumită postare pentru un public pe care tu îl definești. Tocmai aceasta este frumusețea targetării unei postări de pe Facebook pentru că tu îți personalizezi audiența la care vrei să ajungă mesajul tău. Acest lucru se poate face foarte simplu. Orice administrator al unei pagini de Facebook poate promova o postare, făcând click pe ”Boost Post”, aflat în colțul din dreapta jos al postării din pagina ta de Facebook.

Din acest punct începe targetarea audienței prin alegerea bugetului și duratei de promovare. Aici poți fi strategic și creativ cu stabilirea publicului țintă. Poți targeta anumiți prieteni direcți, prieteni ai prietenilor care au dat deja like paginii tale sau un public total nou.

Poți selecta ca și target audiențe precise/clienți. De exemplu, poți selecta pe toți aceia care sunt fani ai altor branduri focusate pe relația cu clienții.

Poți, de asemenea, să încarci pe Facebook lista abonaților tăi la Newsletter. Facebook face automat împerecherea adreselor de e-mail încărcate de tine cu profilurile lor de pe Facebook. Din acest moment, Facebook analizează acești oameni (comportamentele lor, ce pagini le place etc.) și creează pentru tine un public personalizat conform cu cei cărora le place deja site-ul tău.

Ești pregătit să obții de la Facebook mai mult trafic pentru site-ul tau?

Poate părea înfricoșător sau intimidant să formulezi un mesaj în atât de multe forme și de stabilire a scopurilor postărilor pentru Facebook.

Fie că decizi să utilizezi citate sau întrebări, clipuri video sau recapitulări, toate acestea sunt baze de pornire pentru a spori vizibilitatea ta pe Facebook și de a obține mai mult trafic pentru site-ul tău.

Prin urmarea pașilor prezentați mai sus, Facebook îți va aduce o creștere a traficului pe site în cel mai scurt timp!

Dacă ți-a plăcut acest articol, abonează-te la Newsletter-ul Emblematic pentru a te anunța pe email când mai publicăm și alte articole la fel de interesante și de utile.

[mashshare]

TOP