50 idei de promovare pentru creșterea spectaculoasă a vânzărilor de sărbători

[mashshare]

Îți vine să crezi că sărbătorile de iarnă deja ne bat la ușă? Pentru majoritatea oamenilor, sărbătorile reprezintă un prilej de a fi cu familia și prietenii și să ia o pauză de la muncă. Pentru proprietarii de afaceri, sărbătorile sunt o oportunitate fantastică de a crea oferte care să surprindă plăcut cât mai multe persoane. Acest articol îți oferă 50 de sfaturi de marketing prețioase care te vor ajuta să îți crești vânzările.

  1. Transformă site-ul tău într-un ghid al cadourilor de sărbători. Organizează produsele în funcție de beneficiar (ex: ”Cadouri pentru Ea”) sau după preț (ex: ”Cadouri sub 100 lei”).
  2. Organizează o petrecere pentru clienții și prospecții tăi. Oferă gratuit ciocolată caldă și alte bunătăți. Dacă ai o afacere online, organizează o sesiune de chat online pe Twitter/Facebook și oferă premii.
  3. Începe campania de sărbători din timp, de exemplu imediat după Halloween.
  4. Creează oferte irezistibile de Black Friday. Minimizeză îngrijorările pe care le pot simții clienții tăi în momentul de luare a deciziei de cumpărare prin oferirea unei garanții de tipul ”dacă vei găsi același produs la un preț mai mic, îți rambursăm diferența”.
  5. Oferă discounturi specifice de sărbători sau coduri promoționale (”Introduceți codul CRACIUN10 pentru a primi o reducere de 10%”).
  6. Oferă informații cu tematică de vacanță pentru piața țintă. De exemplu, dacă ești un antrenor de afaceri, creează o serie de articole pe blogul tău despre ”Cum să obții clienți noi chiar și în perioada ocupată a sărbătorilor”.
  7. Schimbă aspectul clasic al email-urilor tale pe care le trimiți cu o tematică de sărbători.
  8. Direcționează către site-ul tău căutările pe motoarele de căutare legate de vacanță și sărbători. Încearcă să creezi conținut optimizat special de sezon (ex: ”Cele mai bune idei de cadouri pentru copii”).
  9. Oferă livrare gratuită sau la preț redus pe durata sărbătorilor de iarnă.
  10. Trimite clienților tăi felicitări de Crăciun sau de Anul Nou (pe suport de hârtie sau electronic).
  11. Creează o campanie de vânzări pentru după vacanță. Cele mai multe companii au oferte doar înaintea sezonului de sărbători, astfel de această dată vei avea mai puțină concurență.
  12. Oferă mai multe produse sau servicii prin crearea de pachete unice de cadouri.
  13. Ia în considerare publicitatea online de Crăciun. Potrivit Google, vizualizările reclamelor online în perioada Crăciunului au crescut cu 3000% de la an la an.
  14. Lansează un concurs de Crăciun pe rețelele de socializare prin care să faci vânzări și să crești numărul abonaților la newsletter.
  15. Oferă fotografiei de copertă a profilului tău din rețelele de socializare o tematică de sărbătoare.
  16. Promovează mici campanii de weekend pentru a menține activi consumatorii.
  17. Lansează oferte de moment cu livrare rapidă pentru cei care cumpără produsele tale în ultimul moment.
  18. Promovează oferte de carduri de cumpărături (tichete, vouchere) ca și cadou de sărbători. Conform sondajelor, 62% dintre consumatori au declarat că ar dori să primească un card cadou de Crăciun prin care să li se ofere anumite avantaje la cumpărarea de produse/servicii.
  19. Oferă posibilitatea clienților tăi ca atunci când cumpără un produs să aleagă încă un produs și care, de data aceasta, să fie oferit gratuit. Astfel cumpărătorul va păstra un produs pentru el și celălalt îl va putea oferi cadou.
  20. Crează diagrame prin care compari produsele sau pur și simplu articole pe blog despre produsele tale. Prin acestea ajuți cumpărătorii să se decidă între numeroasele opțiuni de cadouri.
  21. Oferă promoții prelungite, astfel Black Friday poate deveni Black Monday.
  22. Trimite mici cadouri clienților tăi cu ocazia Crăciunului. Un cadou nu foarte scump, cum ar fi o cutie de ciocolată sau o sticlă de vin poate demonstra că îți pasă și va ajuta să menții afacerea ta în mintea lor.
  23. Dacă nu ai făcut-o deja, asigură-te că site-ul tău este adaptat pentru mobil. Potrivit Google, vânzările de Crăciun de pe tabletă și smartphone au crescut cu 55% anul trecut.
  24. Oferă un cadou gratuit/surpriză pentru orice cumpărătură efectuată pe site-ul tău. Astfel atragi cumpărătorii ezitanți.
  25. Promovează produsele tale la preț redus pentru o perioadă limitată de timp.
  26. Creează un landing page (pagină de destinație) unde poți oferi vizitatorilor idei de cadouri sau reduceri.
  27. Testează înainte campaniile tale de vânzări, astfel produsele tale să apară printre căutările populare pe Google.
  28. Profită de publicitatea la nivel local pe Facebook pentru a te face vizibil potențialilor clienți care fac cumpărături sau lucrează în zona afacerii tale.
  29. Creează un simplu videoclip tematic cu ocazia sărbătorilor pe care să îl distribui pe rețelele de socializare. Mai jos poți vedea un exemplu de succes care a devenit viral și în primele 10 zile a generat aproape 30 milioane de vizualizări.
  30. Dacă nu ai făcut-o deja, oferă posibilitatea clienților de a lăsa recenzii și evaluări produselor tale de pe site pentru a crește astfel ratele de conversie.
  31. Trimite email-uri chiar înainte de Crăciun, cu idei de cadouri de ultim moment cu livrare rapidă.
  32. Nu uita să analizezi statisticile emailurilor și a site-ului din perioada sărbătorilor de anul trecut pentru a vedea ce a funcționat și ce nu.
  33. Asigură-te că ai suficient personal care să se ocupe de livrările de sărbători deoarece această perioadă poate fi una extrem de agitată și încărcată.
  34. Află ce ghiduri de cadouri din domeniul tău există și solicită includerea produselor tale în acestea.
  35. Oferă 12 zile de promoții de Crăciun. Poți oferi discount-uri sau să promovezi câte un produs diferit în fiecare zi până la Crăciun.
  36. Când trimiți un email listei tale, este important să promovezi doar o ofertă și nu mai multe.
  37. Oferă tutoriale personalizate tematicii de sărbători și care sunt relevante afacerii tale. De exemplu, un magazin cu articole de bucătărie poate prezenta un videoclip cum se gătesc preparatele de Crăciun.
  38. Oferta de vânzare ”timp limitat” pentru a transmite un sentiment de urgență. De exemplu: ”Salvează 40% numai pentru o zi”.
  39. Oferă GRATUIT ambalaje speciale pentru cadouri ca și stimulent suplimentar pentru a cumpăra.
  40. Dacă utilizezi AdWords pentru a promova produsele tale, nu uita să incluzi cuvinte cheie cu referire la sărbători, cum ar fi ”cadou” și ”Crăciun”.
  41. Arată fotografii din culise cu personalul sau cu spațiul de lucru pe durata sărbătorilor.
  42. Realizează o campanie pe baza unui calendar prestabilit. Astfel, oferă o reducere la un produs pe zi de-a lungul întregului sezon de Crăciun.
  43. Include un cronometru cu numărătoare inversă pe site-ul tău. Acest lucru va permite vizitatorilor tăi să știe exact până în ce zi trebuie să comande pentru a primi în timp util produsele pentru Crăciun.
  44. Oferă un discount la achizițiile viitoare (ex. tot anul viitor) dacă se cumpără orice produse de o anumită valoare în perioada sărbătorilor de iarnă (o perioadă exactă stabilită de tine). Acest lucru poate ajuta la creșterea vânzărilor atât în perioada sărbătorilor, cât și după (ex. anul viitor).
  45. Fă echipă cu o altă companie a cărei produse le pot completa pe ale tale și creați împreună cadouri de Crăciun (produsul tău + produsul lor = cadoul perfect!).
  46. Oferă site-ului tău o nouă înfățișare, de vacanță, prin schimbarea culorilor sau cu ajutorul imaginilor pentru a creea atmosfera de Crăciun.
  47. Oferă flexibilitate prin posibilitatea returnării comenzii sau o garanție de returnare a banilor, astfel cumpărătorii tăi vor fi mai liniștiți sufletește atunci când cumpără de la tine.
  48. Ai grijă de angajații tăi și lasă-i să știe cât de mult îi apreciezi. Un cadou mic cu rol de mulțumire poate face mult pentru angajații tăi.
  49. Postează pe rețelele sociale întrebări, imagini și povești cu tematică de sărbătoare. (Ex. Care a fost cel mai frumos cadou pe care l-ai primit când erai copil?)
  50. Promovează ofertele de sărbători în mod repetat. Nu te teme să distribui de mai multe ori ofertele tale pe Facebook și alte rețele sociale. În general, de sărbători oamenii sunt ocupați și vrei să te asiguri că promoțiile tale ajung la ei.

BONUS: Nu uita să spui Mulțumesc – prin email, pe social media și personal – clienților tăi. Când altcândva poți spune mai bine asta decât în această perioadă a anului?

Tocmai ce ai avut parte de cele 50 idei de promovare pentru o creștere spectaculoasă a vânzărilor în perioada sărbătorilor de iarnă! Tu ce ai mai adăuga la această listă? Scrie mai jos!

[mashshare]

TOP